Laboratoria przyszłości

707.100,00 zł otrzymały szkoły podstawowe z terenu Gminy Zabierzów w ramach „Laboratoriów Przyszłości”, inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech.

Misją „Laboratoriów Przyszłości” jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem programu rządowego jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Dzięki otrzymanemu wsparciu szkoły podstawowe w naszej gminie zostaną wyposażone w nowoczesny sprzęt:
• drukarki 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, slicerami, ploterami etc.),
• mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami,
• sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, greenscreeny, mikrofony etc.),
• stacje lutownicze (do mikrokontrolerów),
• dodatkowe wyposażenie według potrzeb danej szkoły

Wszystkie szkoły podstawowe z Gminy Zabierzów otrzymały łącznie 707.100,00 zł,w tym: Szkoła Podstawowa w Bolechowicach – 102.900,00 zł.

Dzięki temu wsparciu nasza szkoła za kwotę 102 900 zł zakupiła następujący sprzęt:

• okulary VR wirtualne laboratorium przedmiotowe
• licencja 5-letnia na dostęp do portalu lekcji ClassVR
• mikroskopy Levenhuk Rainbow
• drukarka 3D z akcesoriami
• mikrokontroler z akcesoriami,
• sprzęt do nagrań do nauki prezentacji swoich osiągnięć (aparat fotograficzny z funkcją kamery, mikrofon, mikroport, statyw do aparatu i kamery, gimbal do aparatu i kamery, zestaw oświetleniowy)
• laptop
• stacja lutownicza
• zestaw stolików i krzeseł uczniowskich  oraz biurko nauczycielskie

W ramach Projektu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole odbyło się szkolenie nauczycieli z obsługi okularów VR. Pedagodzy mieli możliwość uczestniczenia w niesamowitej rzeczywistości wirtualnej, czyli mogli oglądać obrazy sztucznej rzeczywistości stworzone przy wykorzystaniu technologii informatycznej, która polega na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni i zdarzeń.  Mogliśmy nurkować z rekinami, podziwiać nocne niebo w Australii czy zobaczyć mur chiński, spacerować po lesie deszczowym oraz odwiedzić Dubaj. Teraz będziemy mogli prowadzić ciekawe i bardziej atrakcyjne zajęcia z uczniami z użyciem zakupionego sprzętu w ramach projektu. Przeprowadzono już pierwsze zajęcia z wykorzystaniem drukarki D3 i mikroskopów.